Periodare

En period är ju oftast ett tidsintervall, och detta inom områden som jag genom livet tvingats haft kontakt med men egentligen inte kan nåt om t.ex. teknik, matematik, astronomi, idrottsmatcher, historia, geologi och menstruation.

När jag var liten var periodare synonymt med min kusins farfar, som var (och förmodligen fortfarande är) riktigt förtjust i sprit.

Jag är ju faktiskt också periodare, fast inte särskilt förtjust i sprit. Tänk så fantastiskt det är när ord kan ha fler betydelser.

Jag är sånhär internet-periodare.
Precis som en alkoholist kan supa en vecka och sen vara nykter i tre veckor, kan jag surfa i en vecka och sen glömma bort/låta bli att göra det i tre veckor.
Ena perioden kollar jag mailen, facebook, bloggar och hela balunsen flera gånger per dag.
Sen kommer en period då datorn åker under soffan, glöms bort och täcks av damm.
Den perioden har precis varit, och nu kom datorn fram igen, hur länge det håller i sig nu är frågan.

Egentligen borde det ju också finnas underkategorier till ordet internet-periodare, eftersom vad man gör på internet också går i perioder. Exempel på sådana kan vara; myspace-perioden, youtube-perioden, wikipedia-perioden och tillsist den vanligaste google-perioden.

Kort sagt: Period kan vara allt möjligt, tråkigt och roligt, samt att period-orden är oändliga och kan utvecklas till att bli hur konstiga som helst och handla om allt, bara fantasin sätter gränser.


RSS 2.0