Livskvalitet

Veckans ord är i bokstäver ganska långt
men förklaringen får förbli kort och koncist.

Livskvalitet syftar till något som ger livet kvalitet.
Där livet är den vardag man lever i,
och kvalitet det som gör att man orkar med vardag.

Nu tror kanske ni att det handlar om sol på sommarlovet,
fågelkvitter i skogen, barnaögon som glittrar ikapp på barnkalas,
soffläge under söndagsångesten eller fina dörrstoppar.
Fel, fel, fel.
Eller kanske inte fel, bara inte helt exakt brilljant och rätt.
Äkta livskvalitet innehåller nämligen fett och/eller socker.

En klok Simon har sagt: Majonäs, det är livskvalitet på burk!
Och kan man annat än hålla med?!
Plus att det finns miljoner saker jag skulle kunna fylla på listan med.
Ostkaka, bacon, violglass, portello, grillkorv, jordgubbstårta, chips, jelly...

Det kryllar av livskvalitet där ute, mina vänner, finn den och njut!

Kommentarer
Postat av: Belinda

Du glömde OSTKAKA,, hur kan du göra så?? Bara glömma Ostkaka,, nu blir jag besviken:)

2008-08-05 @ 11:56:43
Postat av: Elin

Kirrat! Jag ber så mycket om ursäkt.. vet inte vad jag tänkte med.

2008-08-05 @ 21:51:57
URL: http://lillelins.blogg.se/
Postat av: Blorre

Du är verkligen ett genus! ;)

2008-08-06 @ 20:23:29
Postat av: Matulda

Du är så klok!

Elin for president!!

2008-08-09 @ 22:17:44
URL: http://missmatruls.sorkmos.com
Postat av: Belinda

Bra elin:)

2008-08-19 @ 10:07:53
Postat av: Jörtan

mycket bra, mycket bra! :)

jag har ett förslag på ord, som användes flitigt av oss svenskor i barcelona. nämligen: länsman. hur underbart är det inte att kalla någon viktigpetter som går omkring och leker polis för "länsman"? smaka på det! :) puss!

2008-08-27 @ 23:27:10
URL: http://evvis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Elin, jag tycker du ska döpa om den här bloggen till månadens ord ist för veckans ord.. :)



HA det så bra på lägret.. puss puss..



Make Tea Not Love, Spread the message..

2008-08-29 @ 19:31:51
URL: http://elinbelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0